Nov 25, 2009

Cepat Je MaSA ni

Balik kerja cepat2 la mandi nak pergi interview
Orang interview siang aku je suke lak pegi memalam bute..
Siang aku keje tak de maknenye cuti semata-mata temuduga yang beberapa minit je
Jadi jangan cuti la, aku pergi pas kerje je senang
Tapi sebenarnye menyusahkan abg aku & orang2 kat Maahad As-Sofa
Tapi memang betul kalo asik cuti je kerja aku mesti tak siap
Aku pun mmg tak suke cuti2 je, MC pun belum tentu

Dah la penat tapi kena lagi cari Maahad yang tak pernah aku jejaki
Tengok dalam gambar je
Isk3

Lepas lak simpang..ni la lampu salah blakang papan tanda sekolah
Mane la nampak..pusing kat stesen minyak ke pe ke tah kat depan sikit belah kanan jalan
Golap memang tak nampak pe pun

Tapi sampai simpang tu aku dengar la
"Orang sekian2 jago lombu nombo 7"
Nogori 9 bonar la tu
Betul la dari Maahad, nak korban dah tak lama lagi sibuk agaknye
Kesian Ustazah NurulHuda kenal layan aku pulak
Aku agak dalam kul 9-10 gitu la
Lewat dah pengetua dah balik dah

Lama gak tunggu orang tak layan
Biasa la mula2 terasa juga la
Tetamu datang biar je
huhu~~sedih juga

Ustazah Huda bawa seorang lagi Ustazah; Ustazah Ummi Nathrah
[mereka berdua sahabat2 baik aku kat sini a.k.a geng zawani]
isk2 cm geng bas sekolah je pun tp......

Tapi ade la pulak office boy ikut
Dia la kata dia office boy
Katenye tak layak nak interview aku
Bagus kalau ko rase cam tu sebab aku pun rase benda yang same
~~Hehe entah la pape nanti aku cite~~

"Boleh tasmi' Quran" tu la soalan pertama lepas serba sikit kenalkan diri
"Hem saya tak pernah tasmi', setakat ajar budak ngaji kecik2 ni pandai la aku
"InsyaAllah saya cuba" Ilmu tak banyak
Mak aku ajar budak2 kecik je
Kalau dia cuti kami la kena ganti jadi cikgu ngaji
Tapi tak de lah hafal Quran tu

Rase banyak yang kurang
Aku sedar aku bukan pilihan terbaik Maahad ni
Aku balik pun hampa juga

Doa pada Allah SWT la sebagai ubatnye
surat resign memang dah hantar pun
Sabar3

Seminggu aku rase memang aku tak layak pun untuk berada disini
Tapi satu pagi tu terkejut nampak name NurulHuda kat HP aku
HUM tak tahu lagi good or bad news

And

KEPUTUSANnya


"YEs, Aku Jadi Cikgu MAths and BI"

Waktu tu la kisahnye~~
Sebenarnya cikgu BI tak de tapi akhirnya Cikgu Afiqah masuk awal Feb [syukur]
Aku BI muet pun amik 2 kali baru pas
SPM mmg la B tp ingatkan gagal sebab balik pas eXam dah bagitau
"MAK KITE RASE CAM TAK LULUS"
Alhamdulillah B
Syukur, dengan B la aku masuk UTeM
B tu BAIK sebenarnya

Tapi bila sampai sini aku sebenarnya ajar Science and Maths

Study ke kerja bagi aku same je tiap saat pun kite blaja benda baru

Aku tak kisah pe pun aku tetap usaha
Datang sini aku ambik buku adik aku je
Aku study gak kat umah tapi ye la
Lama dah tinggal, karat dah otak gaknye
Nasib la bleh plating lagi
Cantik sikit otak aku bila kat sini [lambat la nyanyuk kalo kite banyak gune otak]
Yang aku tau dulu science biase senang la dari science tulen
Tapi rupenye jadi cikgu science yang susah
Tak tido bace buku
Anak murid tido aku stay-up sampai pagi
Hem ni la aku hadapi satu persatu dengan penuh kesabaran

Cube dulu aku ni marah je kerje
Panas baran, kecik2 balik kerusi kat orang
TU la kat sini banyak aku blajar sabar dan berlapang dada

nota kaki tangan:
Hafal la surah Thoha, ayat 1-5 [insyaAllah semoga lembut hati kite semua]
Aku pun dok hafal juga hehe peluh2 (- -')
Serius aku jeles anak murid aku hafiz hafizah
Semoga aku juga kuat untuk menjadi seperti mereka

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Order Form

Name:
Order Description / Tempahan Jahit Baju Kurung:
Email Address:
H/P number:
Payment Method:
Delivery Method:
Address:
Suggestions and Comments:
Ukuran Bahu:
Ukuran Pinggang:
Ukuran Punggung:
Labuh Baju Kurung (ukur dari bahu ke bawah lutut):
Labuh Kain (ukur dari pinggang ke tumit):

Get your own free form like this one.