Nov 25, 2009

GaranG ? ok Ke ???



"Manje nye pelajar STIAS ni,
rotan tak bole marah tak bole...
Pelajar tak solat pun tak de ape tindakan ke?"

[ 'Solat tiang agama,sedang kan rumah perlukan tiang'..fikir la sendiri(- -') ]


Ni la cabaran (^_*)
Bukan kacang buncis je nak jadi 'Cikgu'
Guru cemerlang pelajar terbilang


Tugasan yang luar biasa hebat:

1) Mengajar dikelas seperti masa yang ditetapkan

~~tapi biasanya mesti terlebih waktu..kesian pelajar tak boleh pergi rehat

2) Balik kerja kul 4.40 pm

~~tapi biasanya kena stay back sampai malam

3) Kena jadi kerani bila perlu~yuran sekolah bayar pada guru kelas

~~biasanye aku la paling lambat hantar borang semakan kat pengetua

~~aku pening buat kerja yang biasa perempuan buat, dulu aku biasa kerja kuat nak buat power stering hose...sekarang kene hadap buku resit...[susah nak sesuaikan diri]

4) Soalan ke, nota, cara2 nak belajar dan mengajar kena la fikir sendiri

~~nasib aku dah biasa kerja dulu lagi susah buat kerja sikit kena audit dengan ProTOn/PeroDUa..hari2 orang tepon follow up reservoir hose..huhu

5) Kena buat program sendiri, kena fikir sendiri ^%&#@

~~Aku MPP dulu tapi kite dulu buat kerja 1Malaya tapi kat sini 1Agama patut ukhuwahnya lebih baik....tapi mane sume orang time "Explorasi MinDa"

~~tengok2 sape buat nie [dah biasa jadi multi tasking engineer]

sape kate aku tau design 'camping beg chair ' je [multi function champing beg]

Kami je ada [Kak Ummi, Afiqah, Azura, Kak Huda [aku pinjam kete], Intan Payung (Pelajar 4 al-Maliki), Amru]..ni je 'geng zawani' ?


'Sejak bila aku tubuh geng ni, tak de pun orang je rase cam ni
sebab takut nak pegang tanggungjawab'
[aku makan orang ke?? aku garang ?? ke sebab aku budak kecik [bukan aku juga cakap ni]


6) Yang penting kalau kau berani ko buat pastu ko kena tanggung sendiri
[rasenye cam tak tulis pulak kat misi ke visi ke piagam sekolah ke]

Tapi serius aku rasa jadi guru lain cabarannye
Mane tak nye dulu 44kg
sekarang hilang 3kg
Penat ke ?
~ saya lagi penat layan kerenah kamu

Stress ke ?

mid year exam (^-*) aja2 fighting, gambate, chaiyo2
[meh ketawa kalo stress..gelak bila baca jangan ketawa]

~ saya lagi stress tengok kamu tido dalam kelas..bukan kamu ke yang suke bagi diri kamu stress..patut kamu fikir blaja & hafal al-Quran tapi kamu saja tambah lagi satu bercinta

Bagus kalau cam ni ? Senyap je [kalo pandai cikgu tak kejut kamu]

Sakit ke ?
~ saya sakit kalo sehari tak datang sekolah~biasa dah kerja bila ubah environment saya demam

[tapi kamu selalu cuti tinggalkan tugasan kamu yang sebenarnya]

Marah ke ?

~ kamu ingat kamu punya marah, je saya punya marah nak buh mana

Nota kaki tangan:

Aku belum pernah angkat tangan dengan kemarahan pada intan payung aku. Marah pun aku simpan, tapi air mata ni jatuh juga dek kerana tahan kemarahan..(- -') itu lebih baik~~~ 'menahan kemarahan'

Firman Allah Taala yang bermaksud : “Barang siapa yang mengerjakan amal soleh, baik lelaki mahupun perempuan dalam keadaan beriman, maka sesungguhnya akan Kami berikan kepadanya kehidupan yang baik.” (An Nahl:97)


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Order Form

Name:
Order Description / Tempahan Jahit Baju Kurung:
Email Address:
H/P number:
Payment Method:
Delivery Method:
Address:
Suggestions and Comments:
Ukuran Bahu:
Ukuran Pinggang:
Ukuran Punggung:
Labuh Baju Kurung (ukur dari bahu ke bawah lutut):
Labuh Kain (ukur dari pinggang ke tumit):

Get your own free form like this one.