Nov 26, 2009

ApE YanG diLiHat SeBeLUm SaMpAi SeKoLah (^^)




~Diciptakan sesuatu yang berguna itu untuk mereka2 yang berfikir~

"Best tinggal kat dalam serba kekurangan
Bila kite bukan berada dalam zon comfort...
Sebenarnya lagi baik..sebab tu aku suka kat sini"

DULU kat Matrik Gitu juga....
HuHu..(- -')
Matrik Labuan
Memang la cantik, bangunan baru..
Sume cantik lagi la sebab belum ada vandalism lagi
Tapi.....
Yang tak tahannye kat sini air kita amik dari Beuford
Pagi2 je confirm tak de air
Aiii..kalo solat boleh lagi la amik wuduk gune air mineral
Kok ye la simpan air bleh la amik wuduk
Cube kalo cuti, laki tak pe mana ada cuti
Mana air nak cari
Kalo bangun 3am pun air paip kuar cam air liur je
Tak ke naya ni

Senang cite la aku pun tak tau lecturer mandi tak
Sebab kami pun pergi kelas tak mandi
Lecturer tinggal same je bangunan cam pelajar
Aku pergi kelas dah la selalu lewat
sebab aku ada masalah lupe letak barang kat mane
So..aku pergi kelas ari2 berlari huh
Memang aku suke lari sebab laju sikit
Lagipun aku kecik je lagi la laju kalo lari
Seminit je sampai la dewan kuliah
Tapi aku rase lari + tak mandi = mesti tertido dalam kuliah
Huu...
Kaki tido juga la
Sebab best kalo kat Matrik ke Universiti ke
Bebas nak tido ke nak jaga ke
Sebab yang nak pandai pun kau yang nak tak pandai pun kau
Tapi yang tak selesa ni la yang buat aku berjaya
Sama la macam kat UTeM
U baru 5 tahun waktu tu
Aku batch ke 5 la waktu tu
Konvo pun baru kali PeRtAme
Aku blaja kat umah kedai je
Kadang2 susah nak tumpu perhatian dalam kelas
Bising sebelah kedai makan la
Tapi aku banyak abiskan masa blaja kat library
O aku suke pergi LaB
Susah nak adapt dengan keadaan
Aku bukan la budak baik sangat
Tapi aku rasa waktu aku masuk UTeM
Aku rasa aku tak da la seteruk pelajar2 len yang
Suke lepak2 buang mase
Otak aku dok fikir bisnes je
Macam2 aku jual kerepek, dadih, kuih
Sume ni sebab susah nak beli buku
Bukan banyak sangat duit.....isk3
Heehe
Bukan ni aku nak citer sebenarnye
topik je lebih kurang sama
KESELESAAN ATAU KESEDERHANAAN
STIAS baru lagi dalam dunia globalisasi ni ..
Baru setahun
Bangunan cantik yang tersergam indah seperti ingin bersuara..
Bercerita tentang sejarah dirinya
Biarpun pun aku tak ada masa tu..
Tapi aku ingin berkongsi apa yang aku nampak
sebelum aku sampai sekolah pagi2
Biasalah pagi2 kuar dari asrama jalan kaki
Aku menyusuri jalan yang penuh kehijauan


~~Kehijauan Alam akan Mengelakkan aku dari rasa Mengantuk~~

Mungkin ada yang merunggut
Jauh la sekolah malasnye nak berjalan
Penat la tak biasa jalan kaki
Aku dulu abah tak dapat amik aku balik sendiri jalan kaki
Jalan aku lalu lagi jauh lagi panas
CUBE nikmati keindahan alam sambil memuji ALLAH S.W.T.
Pasti tak kan terlintas ayat penat tu
Sebab yang Allah beri lagi baik dari apa yang kita patut dapat
Kita selalu lambat solat, tapi pernah tak Allah lambat nak bagi OKSIGEN kat kite?
Cube kalo Dia lambatkan.....[pernah tak terfikir]

~ tandan sawit dan cendawan sebagai pengurai ~

Tengok ni...
Dari ciptaanNya dah terbukti penciptaNYA pasti HEBAT
Decomposer~~~
Fungi and Bacteria are decomposer
Fungi ~~ cendawan idup atas tumbuhan
telah mati untuk diguraikannya
Haaa tengok tu....kamu malas nak tengok tapi Allah bagi ilmu secara tidak sengaja
Kenapa kite lupe nak hayatinya....
Kalo kite lihat alam ni
Sebenarnya kite dah jimatkan 2 jam untuk ajar tajuk "Microorganisms" sains form5
When an organism die, what will happen to the organism?
Answer ~~ Decompose by fungi and bacteria
Science itu cuma pelengkap agama kite
Sebab kite perlukannya untuk kehidupan kite
'Ambil la yang jernih'
Jangan sebab Darwin kata manusia berasal dari monyet kite percaya pulak
Gunalah otak fikir kaji al-Quran leklok
Jawapannya ada ditangan kamu sendiri
Nak terima science yang sememangnya ada dalam al-Quran
Atau nak butakan mata nak pekakkan telinga
FiKiRlaH sEnDiri
Nota kaki tangan:
Apa yang kita belajar sekarang ni mesti ada dalam al-Quran
Sebab al-Quran itu sumber rujukan pertama
al-Quran is the WORD OF GOD
Alhamdulillah atas kefahaman anda......





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Order Form

Name:
Order Description / Tempahan Jahit Baju Kurung:
Email Address:
H/P number:
Payment Method:
Delivery Method:
Address:
Suggestions and Comments:
Ukuran Bahu:
Ukuran Pinggang:
Ukuran Punggung:
Labuh Baju Kurung (ukur dari bahu ke bawah lutut):
Labuh Kain (ukur dari pinggang ke tumit):

Get your own free form like this one.